Zondag 28 oktober - Reisverslag uit Pondicherry, India van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu Zondag 28 oktober - Reisverslag uit Pondicherry, India van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu

Zondag 28 oktober

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Harry

31 Oktober 2007 | India, Pondicherry

Deze dag staat in het teken veranderen. Als in het bijstellen van verwachtingen, bijvoorbeeld. We hadden het ons toch allemaal wat anders voorgesteld.....

Dat met die bagage zit natuurlijk al niet lekker en bovendien giet het van de regen. En het wil maar niet licht worden.....

Om erin te komen bezoeken we eerst wat tempels. Oeroud, verweerd en helemaal voor onszelf. Zie je wel, heeft al die nattigheid ook nog een voordeel!

Het volgende culturele hoogtepunt zijn vijf kleine tempels, ieder uit één rotsblok gehouwen en allen gewijd aan vijf beroemde broers en hun vrouw. Jazeker, ze deelden samen een vrouw. Die was vast niet te benijden. Ook hier zijn we vrijwel alleen, alleen een groepje in kleurige gewaden gehulde vrouwen kruist steeds ons pad. Hoe komt het toch dat zij er zelfs zonder paraplu nog droog en elegant uitzien, en wij juist be- en verzopen?

Hoe dan ook, regen of niet, het is nu tijd voor verandering; dus gaan we shoppen. In record-tempo worden twee sawal kameez (= soortement van pyjama) besteld, af te leveren binnen één uur. Een paar slippertjes en schone onderbroeken volgen. Brittish Airways kan een leuke rekening tegemoet zien!

De rit van Mamallapuram naar Pondicherry is nat, donker en saai. Gelukkig duurt de rit niet heel lang. Pondicherry staat bekend om de sfeer die de Fransen er zouden hebben achtergelaten. We besluiten het erop te wagen maar spoelen al snel de boulevard weer af. Dus gaan we nog maar wat shoppen voor wat laatste benodigdheden.

Ziezo, alles is nu in gereedheid en de transformatie kan eindelijk paatsvinden: Tuinkabouter wordt Maharani. Kijk zelf maar!

• 31 Oktober 2007 - 08:44

Inge:

Sorry, eigenlijk mag ik niet lachen...

• 03 November 2007 - 10:53

Pa En Ma:

De regen heeft ook wel zijn goede kanten zo te zien,heel mooie foto's en Anke dat gewaat staat je bijzonder goed groetjes pa en ma