10 november: Happy Diwali! - Reisverslag uit Hospet, India van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu 10 november: Happy Diwali! - Reisverslag uit Hospet, India van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu

10 november: Happy Diwali!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Harry

11 November 2007 | India, Hospet

De laatste dag van het lichtfeest. We hadden voor gisteren een knalfeest verwacht, maar het bleef stil; serene rust verlicht door duizenden boterlampjes.

Het is zichtbaar feest langs de lange, stoffige weg de we vandaag moeten gaan. De deurposten van de huizen zijn met bananenbomen, palmbladeren en bloemen versierd. De horens van de ossen fris geschilderd en van koperen dopjes voorzien. De mensen hebben zich in 't nieuw gestoken en flaneren door de straten. Er wordt vandaag niet gewerkt. Behalve door de verkopers van vuurwerk en zoetwaren, zij doen gouden zaken. En door de priesters: zij hebben de handen vol aan het zegenen van huizen en winkels. Een nieuw jaar, daar neem je geen risico's mee!

In ons hotel worden we verwelkomd door een offeraltaartje met knipperlichtjes, kokosnoten en andere offerandes. Het doet sterk aan een kerststal denken.....

Buiten knalt het vuurwerk onafgebroken: happy Diwali!

• 11 November 2007 - 12:00

Inge:

Happy Diwali to you too!

• 11 November 2007 - 18:08

Annie Freese:

Lieve twee,
    Jullie komen dus heel gezegend en gereinigd met en door allerlei geuren en offertje ook gebracht op de altaartjes daar weer heel verrijkt naar huis straks.
    Jullie tijd schiet denk ik nu wel op he? Groetjes,
    Tante Annie

• 11 November 2007 - 19:08

Marian:

Nou dan was het Divali hier maar kaal hoor ! Subh Divali en nog veel plezier

• 12 November 2007 - 18:02

Pa En Ma.:

Happy Diwali to You, maar Kert hier is toch veel gezelliger.
    Groetjes Pa en Ma